Via deze handleidingen geven we graag wat extra uitleg over enkele vaak gebruikte Officefuncties. Dit lijstje zal steeds verder evolueren, naar gelang waar we merken dat de meeste vragen over zijn door jullie, onze trouwste klanten. :-)
Dikwijls zijn er vele wegen om hetzelfde te bekomen, of occasioneel een uitzonderingen waardoor onze favoriete manier hier meegegeven, toch net niet werkt bij jou. We geven deze handleidingen dus zeker onder voorbehoud informatief mee, met als doel zo eenvoudig, doeltreffend en generiek mogelijk te zijn. Zijn er alsnog vragen of onduidelijkheden, of heb je gewoon liever dat een medewerker van Eagle IT het voor u uitvoert, staan wij natuurlijk altijd voor je klaar!
Hieronder volgen de handleidingen in stappenplannen.
1. Shared Mailbox Toevoegen in Outlook voor Windows
Voeg Account toe in Outlook
Open Outlook en klik op Bestand of 'File'. Klik daarna op de knop “AddAccount” of “Account Toevoegen”
Vul het Shared Mailbox adres in
Vul e-mailadres in van gewenste mailbox.
Outlook vraagt hierna om een paswoord. Klik hier op ”Sign in with another account” of “aanmelden met ander account”
Vul vervolgens je eigen e-mailadres en wachtwoord in.
Vul hier je eigen e-mailadres in. En gebruik vervolgens je eigen paswoord.
Herstart Outlook
Als alles goed gaat, is de mailbox nu toegevoegd, en kun je een eventueel een andere mailbox toevoegen. om de mailbox te zien, moet je wel even Outlook herstarten.
2. Shared Mailbox Toevoegen in Outlook voor Mac
Voeg account toe in Outlook
ga in de bovenbalk naar “Tools > Accounts”
Klik op Advanced/geavanceerd Of in nieuwere versies, klik op “Delegates and Sharing”
Voeg account toe in het juiste tabblad
Ga naar tabblad “Delegates”, en klik in de het onderste deel op het plusteken.
Voeg hier het mailadres in dat je wilt koppelen, en klik op “Add”
Afronden en herstarten
Voor bovenstaande opnieuw uit als je een nieuwe gedeelde mailbox wilt toevoegen. Als alles is toegevoegd is het mogelijk dat outlookherstart moet worden.
Rechterklik (of houdt de muistoets ingedrukt tot het menu verschijnt) en klik op “Quit”.
Start Outlook opnieuw op.
3. Out of Office instellen
Ga naar de website
Login op outlook.office.com Klik op het tandwiel bovenaanrechts Helemaal onderaan kan je nu klikken op 'Alle Outlook-instellingen weergeven'
Klik op 'Automatisch Antwoorden'
Je kan nu klikken op 'E-mail' => 'Automatische antwoorden' => 'Automatische antwoorden zijn ingeschakeld'
Bericht typen en opslaan
Vervolgens kan u uw bericht typen, zowel voor binnen als buiten de eigen organisatie. Wij raden aan om ook 'antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden' aan te vinken en de timing aan te duiden, zodat je deze stappen niet moet herhalen wanneer je terug op kantoor aankomt.
Klik op opslaan en klaar!
4. 'Report Message' Add-in / Spamknop toevoegen in Outlook
Open Outlook en navigeer naar 'Manage Add-ins' of 'Invoegtoepassingen beheren'
NL: In Outlook, ga naar 'Bestand' > 'Info' > 'Invoegtoepassingen beheren. Dit opent automatisch de Outlook Online omgeving en vervolgens het 'add-in selectie scherm'.
En: In Outlook, go to 'File' > 'Info' > 'Manage (COM) Add-ins'. This opens up the OutlookOnline interface, and opens up the add-in selection screen.
Zoek naar de 'report message' add-in
NL: Zoek voor de 'report message' add-in in het zoekveld. Klik vervolgens op toevoegen.
EN: Search for the 'report message' add-in in the search field. Next, click 'add'.
Herstart Outlook en navigeer naar 'start' / 'message'
NL: Herstart Outlook. Navigeer naar 'start' of 'bericht'. Je zal 'Bericht rapporteren' zien staan aan de rechterzijde van het lint.
EN: Reboot Outlook. Navigate to 'start' or 'message'. You will see the 'Report Message' button.
Gebruik de knop bij spam/ phishing e-mails.
NL: Klaar! Nu kan je deze knop gebruiken om Outlook en Microsoft365 te trainen in de spam en phishing filtering. Als je aanvinkt dat het bericht ook naar Microsoft mag gestuurd worden, werkt deze feature nog beter.
EN: Finished! Now you can use this add-in to train Outlook and the Microsoft365 spam-filter. When reporting a message as SPAM/Phishing, it will automatically be removed to the junkmail folder. For better results, also check to send the report to Microsoft.
Wij gebruiken cookies om onze website en services te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Door vrijwillige naleving van uw internetprovider of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel is opgeslagen of opgehaald, meestal niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.